Så er vi ankommet til Hanoi :)

2. dagen i Hanoi

Vi havde planlagt at stå tidligt op for at få noget ud af dagen, men vækkeuret blev hurtigt slukket da det ringede kl. 8.30 i morges. Vi tillod os selv at sove længe, da vi alle var ret kvæstede efter gårsdagens lange rejse.

Vi spiste morgenmad/frokost omkring kl. 12 på den hyggeligste lille café, ikke langt fra hvor vores hotel ligger. Vi fik den lækreste morgenmad !! (ses på billederne)

2. dagens morgenmad

2. dagens morgenmad; ristet toast med avokado, rødløg, grillet tomat, aprikoser og rygeostcreme

2. dagens morgenmad; Vietnamesisk müsli med nødder, banan, mango og kokos

Efter morgemaden tog vi til Ho Chi Mihn’s Mausoleum hvor Vietnams tidligere leder Ho Chi Minh ligger til udstilling i en sarkofag.

Resten af dagen gik med sightseeing rundt i Hanoi hvor vi bl.a. besøgte forskellige markeder

Marked    DSC_0499

Så er der tunge og grisefødder på menuen ….

Èt styks tunge ...

Marked

En lidt anderledes frisørsalon 🙂

Der er ingen grund til at køre med halve læs …

Efter mange timer frem og tilbage i Hanoi’s gader tog vi hjem på hotellet, fik et koldt bad og gik derefter ud for at spise aftensmad. Her fandt vi en lille restaurant hvor vi fik lidt forskelligt at spise. En af retterne bestod af disse lækre rispapirsruller med urter, mango og tigerrejer.

Og en lille vietnamesisk øl blev der også plads til 🙂